PONTÓN

Amalia Ulman

Záber z filmu Magic Farm režisérky Amalie Ulman: žena (Chloë Sevigny) s koňom

Lesk a bieda alebo Tabi shoes a rurálna Argentína

Pri spoznávaní tvorby argentínsko-španielskej umelkyne Amalie Ulman možno spozorovať plynulý monológ, ktorý väčšinu času až denníkovo vedie sama o sebe. Ulman je totiž osobou s poruchou autistického spektra, ako hovorí hneď na začiatku rozhovoru moderátorke a diváctvu po uvedení svojho najnovšieho filmu Magic Farm (2025) v kine Urania na tohtoročnom Berlinale. Hovorí, že projektovanie vlastných skúseností (alebo poukazovanie na opakujúce sa vzorce správania napríklad pri typizácií postáv) v jej dielach nie je náhodné a je to jeden z kompenzačných mechanizmov v rámci porúch autistického spektra.
ISSN: 2989-3739
FacebookInstagram
© 2025 Inštitút Pontón
crossarrow-up