PONTÓN
Autorstvo
Rubrika
Témy
Dátum
26. 12. 2024
Budova DIOD v Jihlave v noci

Zvuková reportáž z 28. ročníka MFDF Ji.hlava: O odchádzaní z kinosál

Autorstvo
Dátum
26. 12. 2024

Redakcia magazínu Pontón i autorstvo tohto textu podporujú Kultúrny štrajk a aktivity Otvorenej Kultúry! Žiadame predovšetkým odborné a kompetentné riadenie rezortu kultúry a jednotlivých inštitúcií, zastavenie ideologicky motivovanej cenzúry a finančnú stabilizáciu sektora s dôrazom na zlepšenie finančného ohodnotenia pracujúcich a ich sociálneho zabezpečenia. Zároveň vyjadrujeme solidaritu so všetkými, ktorých sa dotýkajú deštruktívne kroky súčasnej politickej reprezentácie a neodborného kultúrneho manažmentu.

Prvá desaťdňová Ji.hlava v znamení občasných náporov na kapacity kinosál, kamarátskych stretnutí rozložených do rôznorodých turnusov a chýbajúcej vôle rozprávať sa.

Experimenty v najhlučnejšej sále, kde duní podlaha a praskajú svetlá.

Leitmotív: odchádzanie z kina – kedy a ako je to v poriadku, ak vôbec. V noci pozorujeme v okne novostavby muža, ako si za kuchynským stolom čistí zbraň.

Simultánne tlmočenie filmov Anne-Marie Miéville (a Jeana-Luca Godarda) je ako sémantická centrifúga plná nesúrodých stimulov.

Mali sme ostať dlhšie?

Vypočujte si zvukovú reportáž v službe SoundCloud.

Jazyková redakcia: Alexandra Strelková

Obrázok:

Fotografia: Barbora Nemčeková, Palo Mikula


  • Barbora Nemčeková je absolventkou magisterského štúdia na Katedre audiovizuálnych štúdií na FTF VŠMU v Bratislave. Pôsobila ako šéfredaktorka online časopisu Kinečko, viedla filmovú sekciu kultúrneho mesačníka Kapitál a bola redaktorkou časopisu Film.sk. Publikuje vo filmologickom časopise Kino-Ikon či na feministickom web magazíne Druhá směna. Je dramaturgičkou nezávislého Kina inak A4.

  • Palo Mikula je neabsolvent bakalárskeho štúdia hranej réžie na FTF VŠMU. Venuje sa strihu, tvorbe videí, podcastov a hudbe.

ISSN: 2989-3739
FacebookInstagram
© 2025 Inštitút Pontón
crossarrow-up